Krea-aftener i Ishøj Søndergårds fælleshus
Der holdes Krea-aftner (kreative aftener) i Ishøj Søndergårds fælleshus
tirsdag den 2. og tirsdag den 16 juli, tirsdag den 6. og tirsdag den 28 august samt tirsdag den 3. og 19. september.  Alle dage fra  18:30 til 21:00.
Lørdag den 24 august 10:00 til 16:00 (hvis der er nok tilmeldte).  Alle er velkomne.


Højt græs og meget høje hække
Med henvisning til ordensreglementet, har alle medlemmer pligt til at sikre, at haven er klippet den 1. i hver måned i sæsonen. Det er der desværre mange der ikke overholder, og vi er derfor igen i år nødt til at sende en gartner ud for at slå højt græs og ukrudt. Gartneren vil komme mandag den 3. juni, så I har til og med den 2. juni til at få ordnet græsset. Medlemmer der bor på hjørnegrunde ud til brandstierne, skal huske, at de også har pligt til at vedligeholde stykket på brandstien. Alle medlemmer har pligt til at ordne halvdelen af stien ud foran eget havelod. Det betyder, at man af og til at nødt til at gå en tur og luge lidt ukrudt udenfor haven. At græsset skal være klippet den 1. i måneden, betyder ikke, at man bliver fritaget for at klippe den midt i måneden, hvis den bliver for lang. Haven skal til enhver tid fremstå velpasset. Samtidig vil vi gøre opmærksom på, at der en del steder er meget høje hække. Faktisk så høje, at man ikke længere kan tale om hæk, men om træer. Hækken må maks. være 1.60 meter i højden, og det skal derfor også opfordres til at man får klippet hækken ned til 1.60 meter.


Bankospil i 2019
Bankosæsonen er gået i gang igen, og vi spiller på følgende datoer i 2019. 28. maj, 25. juni, 30. juli, 27. august, 24. september, 29. oktober og 3. december. Alle dage starter vi kl. 19.00 Det er muligt at bestille smørrebrød til arrangementerne, og det koster kr. 25,- pr. stk. Bestilling skal ske til info@ishoejgaard.dk senest søndagen før den aktuelle spilledato, med angivelse af antal stykker og specifikation af hvad man ønsker at bestille. Plader til spillet koster kr. 15,- pr. stk. og lotteri koster 20 kr. for et lod med 5 gevinstchancer. Husk der kan kun betales med kontanter. Tag naboen med og få nogle hyggelige timer i Fælleshuset.

Dræning af overfladevand - etape 2
Der er nu indgået kontrakt med Stengel Entreprise om dræning af etape 2.. Arbejdet vil  så småt ved at gå i gang mandag den 13. maj, og forventes færdigt ultimo august. Arbejdet vil starte på Valmuestien (ved asfaltvejen), og derfra vil Klokkeblomststien, Smørblomststien, Margueritstien, Kløverstien, Valmestien og Kornblomststien blive drænet. Violstien er ikke med i projektet i første omgang, da der ikke er problemer med overfladevand.  Alle stier (også Violstien) vil blive belagt med ærtesten og alle brønde i stierne vil blive hævet, således at der er fri adgang til dem. Vi beder jer alle om at vise hensyn til håndværkerne og være tålmodige.  Materiale-lager vil formentlig blive på parkeringspladsen mellem Paradis Alle og Smørblomststien (overfor fælleshuset)..

Har du fundet en fjernbetjening
Kloagger har i sidste uge mistet en orange fjernbetjening.efter et besøg på Smørblomststien. Har du fundet den, må du meget gerne aflevere den i postkassen ved kontoret.

Containergården
Begge containere til husholdningsaffald er proppet til randen.  Undlad derfor venligst at aflevere husholdningsaffald før mandag den 13. maj, når der er blevet tømt containere igen Fra næste uge vil der blive tømt 2 gange om ugen i stedet for 1 gang. Hvis der stilles poser ved siden af containerne trækker det rotter til.

Bankosæsonen starter
Tirsdag den 30. april starter bankosæsonen igen.  Vi spiller kl. 19.00 i fælleshuset som vi plejer.
Vil du bestille smørrebrød skal der sendes mail med angivelse af antal og pålægstype til info@ishoejgaard.dk  senest den 28. april kl. 12.00


Brug kloakken rigtigt
Vi har igen været nødt til at have kloakfirmaet ude for at spule en tilstoppet kloak. Der er stadig lejere der ikke kan finde ud af, at vatpinde, klude, bind med mere skal i affaldspanden og ikke i toilettet. Vi vil indtrængende bede jer alle om at være påpasselige med ikke at bruge toilettet som affaldsspand.


Biler uden nr.plader
Bestyrelsen er blevet orienteret om, at Politiet i dag har været i foreningen og mærket flere biler uden nr. plader. Bilerne skal fjernes inden 48 timer.  Er bilerne ikke fjernet, vil de blive borttransporteret af Politiet for ejers regning.


Skrald på stier og veje
Der er desværre et stigende problem med skrald på stier og veje i området. Der skal derfor lyde en opfordring til at lade være med at smide plast, papemballage og pizzabakker m.m. på vores stier. Der er også en del affald som sandsynligvis stammer fra byggerier, og også her skal der lyde en opfordring til at sikre, at plast, pap og anden emballage flyver rundt i området.
Tag gerne en plastsæk med når du alligevel går tur, og saml lidt affald sammen. På den måde kan vi måske holde svineriet nede.

Opdatering af vandappen
I sidste uge blev programmet der styrer vandappen opdateret.  Det har desværre medført at ind imellem er data der ikke kan aflæses på appen.  Kamstrup arbejder på problemet, og forventer at det er løst i løbet af et par dage.
Det er kun appen der er påvirket af denne fejl.


Vandapp og gæsteparkeringskort
Vinteren nærmer sig med hastige skridt, og rigtig mange er flyttet hjem for vinteren. Vi vil derfor gøre lidt reklame for vores app til selvkontrol med vandforbruget i haven. Hvis du får en frostsprængning, eller en utæthed i din vandforsyning, man du nemt opdage det selv, inden skaden bliver for stor. Du kan installere appen på din telefon eller tablet, og den koster 40 kr. pr. år. Beløbet vil blive opkrævet sammen med havelejen i april. Hvis du tilvælger appen nu, så kan du have den for 15 kr. for perioden frem til april 19. Du skal bare sende information om navn, havelod, mailadresse og telefonnr. til info@ishoejgaard.dk og skriv vandapp i emnefeltet. Så vil du i løbet af ganske få dage få tilsendt kodeord og information om installation af appen.

Som sagt nærmer vinteren sig med hastige skridt, og bestyrelsen er ikke så let at træffe på kontoret som om sommeren. Der er dog stadig et behov for at få udleveret gæsteparkeringskort, og det vil være en stor hjælp hvis vi kan lægge kortene i postkasserne. Imidlertid er der en del lejere der mangler nøgle til postkassen, og vi vil anbefale, at man får lavet en nøgle til postkassen. Husk at nøglen er udelukkende jeres, bestyrelsen har ikke nogen kopi af postkassenøglerne.